Creatief met tekst – IGC International

Klanten weten Business Translation Services vooral te vinden voor vertaalwerk, maar ook voor schrijfopdrachten draaien wij onze hand niet om. IGC International kan dit beamen; wij hebben een Engelstalige informatiefolder en brochure voor dit ‘branded products’-bedrijf geschreven.

‘This is not a pen. It’s a success story.’

Dit is één van de slogans van IGC International. Dit bedrijf, gevestigd in de prachtige, monumentale Van Nelle Fabriek te Rotterdam, is een grote speler op het gebied van promotieproducten en relatiegeschenken. Samen met hun klanten bedenken zij concepten en maken op basis daarvan producten waarmee de klanten op hun beurt een goede indruk kunnen maken op hun relaties. Tegelijkertijd draagt dit bij aan hun naamsbekendheid.

Alles wat IGC doet is maatwerk. De belangrijkste speerpunten zijn hun wereldwijde netwerk met betrekking tot inkoop- en distributie en het milieuvriendelijk vervoeren van de (grondstoffen voor) promotieproducten.

IGC vroeg ons om dit alles beknopt samen te vatten in de vorm van een informatieflyer en in een meer uitvoerige brochure.

Schrijven: van intake tot eindproduct

Om een goed beeld te krijgen van wat IGC voor ogen had, zijn we langs geweest om de wens te bespreken. Zodra duidelijk was wat ons te doen stond, zijn wij op zoek gegaan naar een creatieve schrijver met het Engels als moedertaal en feeling voor commerciële teksten.

Met de geschikte schrijfster aan onze zijde zijn we een tweede keer op afspraak gegaan bij IGC. Bij schrijfopdrachten houden we de lijnen graag zo kort mogelijk. Zo kan BTS samen met de schrijver werken volgens een heldere en geïnformeerde briefing, vrij van eventuele aannames of misinterpretaties. Gewoonlijk praten mensen die verantwoordelijk zijn voor brochures hier vaak vol passie en enthousiasme over – zo ook bij IGC. Dit komt het beste over op een schrijver wanneer deze direct in contact staat met de klant en dat zie je terug in het eindproduct! Daarom functioneert Business Translation Services vooral als begeleider tijdens een schrijfproces.

Om te kunnen monitoren of we aan de wens van de klant voldoen, plannen we verschillende evaluatiemomenten in tijdens het project. Dit kunnen telefonische evaluaties zijn of we gaan weer langs bij de klant om de vorderingen en feedback face-to-face te bespreken. Bij de opdracht voor IGC hadden we direct de juiste toon te pakken en konden we volstaan met telefonisch contact. Na een aantal evaluatierondes werden de brochure en informatieflyer op korte termijn afgerond, naar volle tevredenheid van IGC.

Wie schrijft die blijft

Brochures, websites en folders worden pas visitekaartjes voor een bedrijf wanneer deze professioneel door een moedertaalspreker geschreven of vertaald worden. In de praktijk belemmeren tijdsnood of onvoldoende beheersing van de taal de doeltreffendheid van binnen het bedrijf opgestelde brochures. Een gemiste kans voor een medium dat mensen juist moet aanspreken, informeren en enthousiasmeren om zaken te gaan doen met een bedrijf.

Net als haar producten, neemt IGC International commerciële uitingen als brochures en informatieflyers zeer serieus. Daarom hebben ze het vervaardigen hiervan aan Business Translation Services uitbesteed, wat tot een brochure en informatieflyer van hoogwaardige kwaliteit heeft geleid. Op deze manier kan IGC klanten nog beter bereiken en enthousiasmeren. Wij wensen IGC dan ook heel veel succes hiermee en hopen dat IGC met inzet van deze uitingen nog verder groeit in de toekomst!

Bezoek ook eens de website van IGC International